کاروان پیاده مشهد به کربلا در آغوش مجاوران امام رئوف(ع) | آیین استقبال از کاروان پیاده انصارالحسین(ع) برگزار شد افزایش ۴۵ درصدی میزان خون اهدایی در خراسان‌رضوی در سه روز پایانی صفر ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام‌رضا(ع): طی دهه آخر صفر ۱۴۰۳، بیش‌از ۴۵۱ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند ترافیک سنگین در بزرگراه پیامبراعظم(ص) و مسیرهای منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) ثبت ورود ۳۷۵ هزار و ۹۳۷ خودرو با پلاک دیگر استان‌ها به خراسان رضوی اعمال‌قانون ۱۳۴۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۲۹ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در خروجی‌های مشهد (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) معرفی ترکیب جدید اعضای کمیسیون ایثارگران در سال چهارم شورای ششم مشهد معرفی ترکیب جدید اعضای کمیسیون ورزش و جوانان در سال چهارم شورای ششم مشهد کودکان کار مشهدی که به کارگاه‌های قالی‌بافی فروخته می‌شدند | روایت یک قصه تلخ در روزنامه ۸۰ سال پیش کم و کیف نظارت بر درختان تنومند خطرآفرین در محله مهرآباد مشهد مشهد سنگ تمام گذاشت | خدمت‌رسانی تمام‌قد مشهد به زائران دهه پایانی صفر شهردار مشهد: ٧٠ درصد تماس‌های شهروندان با ۱۳۷ گلایه از دیگر نهاد‌ها بود+ویدئو ویدئو| گلایه مسافران از نبود و قیمت‌های بالای بلیت در پایانه مسافربری مشهد در روز پایانی صفر خدمات رسانی ۱۵۰ دستگاه ناوگان پشتیبان اتوبوسرانی مشهد در دهه آخر صفر شهردار مشهد مقدس: مدیریت هفت میلیون زائر و بیش از سه میلیون مجاور بدون بروز کمبود از برکت حضور ثامن الحجج(ع) است+ویدئو ترافیک پرحجم و روان مبادی خروجی مشهد در روز پایانی صفر (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم ثواب زیارت در مشهد با ثواب زیارت حج مقایسه شده است ناصحی: وظیفه موکب داران از سراسر کشور آشنایی مردم با زیبایی‌های فرهنگ و کلام رضوی است پنتاگون: هنوز خطر حمله ایران علیه اسرائیل وجود دارد مدیرعالی حرم مطهر رضوی: رکورد تشرف روزانه به حرم امام‌رضا(ع) شکسته شد + فیلم خدمت‌رسانی موکب بنیاد فرهنگی شهدای بولوار شاهنامه در سه‌راه فردوسی مشهد
سرخط خبرها

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام‌رضا(ع): طی دهه آخر صفر ۱۴۰۳، بیش‌از ۴۵۱ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند

  • کد خبر: ۲۴۹۲۶۳
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام‌رضا(ع): طی دهه آخر صفر ۱۴۰۳، بیش‌از ۴۵۱ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام‌رضا(ع) گفت: ۴۵۱ هزار و ۴۵۳ نفر زائر پیاده تا پایان روز چهارشنبه (۱۴ شهریور ۱۴۰۳)، وارد مشهد شدند که ۵۷ درصد آن‌ها مرد و بقیه زن بودند.

حسین رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اعلام این خبر اظهار کرد: مسن‌ترین زائر فردی هشتادوپنج‌ساله از شهرستان مراغه بود و کوچک‌ترین زائر نوزادی یک‌ساله از سبزوار بود که همراه پدرومادرش در پیاده‌روی زیارت شرکت کرده بود.

وی افزود: جمعیت خدمتگزار از ۲۰ تیر ۱۴۰۳ فعالیت دهه پایانی صفر را در ۱۴ حوزه خدمت‌رسانی تعریف کردند و با شروع ثبت‌نام، ابلاغ ۲۵ هزار خدمه برای خدمت‌رسانی در تمامی حوزه‌های خدمتی صادر شد.

رضایی بیان کرد: در حوزه اسکان برای زائرانی که پیش‌بینی اسکان نداشتند، در ۳۰۰ محل اسکان ۸۰ هزار و ۸۰۳ زائر با همکاری ادارات آموزش‌وپرورش، هیئت‌های مذهبی جوادالائمه(ع)، ورزش و جوانان و حج و زیارت اسکان داده شده و سه روز از خدمات رفاهی درمانی و اسکان رایگان برخوردار شدند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) عنوان کرد: در حوزه خدمات جاده‌ای در تمامی محور‌های منتهی به مشهد ۳۶۷ ایستگاه حضور داشتند که با جمع خدمات استان‌های مجاور ۵۶۷ ایستگاه فعال برپا شد. بزرگ‌ترین آن‌ها ایستگاه جوادالائمه(ع) و رباط خاکستری در محور نیشابور، علی زینل و مکتب آل محمد در محور قوچان و شاهچراغ شیراز و کوچکترین توسط یک خانواده روستایی در مسیر فریمان دایر بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مسیر، هلال احمر، معاونت دارو و درمان دانشگاه، بیمارستان‌های خیریه و امور درمان جمعیت در حوزه دارو با بیش از یک میلیارد هزینه دارویی در خدمت زائران بودند. در حوزه فرهنگی نیز اعزام ۴۰۰ مبلغ و مبلغه به محل‌های اسکان و ایستگاه‌های صلواتی و همراهی بیش از ۳۰۰ روحانی در کاروان‌ها از جلوه‌های ویژه خدمات فرهنگی است.

رضایی اضافه کرد: در حوزه مشارک‌های مردمی بیش از ۱۱۰۰ خیر با صرف هزینه چند ۱۰ میلیارد تومانی در حوزه خدمات رفاهی و اسکان جاده‌ای کمک کردند. در حوزه اعزام برای زائران که پیش‌بینی بلیت نداشتند با همکاری اتوبوس‌رانی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۵ دستگاه پایانه و اعزام ۳ هزار نفر با قطار هماهنگ شد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: همکاری بخش‌های حاکمیتی با مشارکت ستاد مرکزی سفر، استانداری، فرمانداری مشهد و سایر فرمانداران استان، پلیس راهور و ناجا و پلیس راه، آتش‌نشانی، میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و راه و شهرسازی همکاری داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی خوب و شایسته‌ای توسط خبرگزاری‌های کشور، استان و پایگاه‌های خبری و سایت‌های مجازی انجام شد. امیدوارم همه خدمات خادمان مورد توجه ولی‌نعمت ما حضرت رضا(ع) قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->